Makale yazıyorsanız, yayınlamadan önce içeriğinizin bu maddeleri kapsadığından emin olursanız gerçekten kaliteli içerik diyebilirsiniz.
SEO için en önemli şeyin içerik olduğunu artık biliyor olmalısınız.
Öğrendiğimiz başka bir şey ise kaliteli içeriğin sürekli geliştiğidir. Aynı zamanda, kullanıcılar içeriğe farklı şeyler arayarak da ulaşabiliyor ve sağlanan faydanın dönüşümünü de almaya başlamışsanız içeriğiniz kalitesi yeterlidir diyebiliriz.
Pazarlama trendleri ve içerik değişiyorken içerik oluşturma alışkanlıklarımızı, yöntemlerimizi de değiştirmeliyiz.
Aksi bir durumda akılda kalma ve üst seviyelerde kalma şansımızı da kaybedebiliriz.
Makalenizi yayınlamadan önce aşağıdaki başlıklarımızı karşılıyor mu diye kendimize bir akıl süzgeci oluşturalım.
Kabaca derlediğimiz ve “Kaliteli içerik nasıl oluşturulur?” sorusuna cevap olan içeriğimiz:
Diğer yazılarımıza göz atmışsanız resimlerin-grafiklerin; bir içerik için olmazsa olmazlarından olduğunu biliyorsunuzdur. Artık sadece metin ve statik görseller artık yeterli değil.
Teknoloji konusunda yaşanan gelişmeler ile artık içerik oluşturan ortalama kişiler de her tür görsel oluşturma ile ilgili teknolojiye (en gelişmiş örnek olarak akıllı cep telefonu ile fotoğraf, video vb. işleri cebinizden halledebiliyoruz) erişim yapabiliyor.
Önümüzdeki günlerde videolar tamamen yerleşik ve önemli bir hale gelecek. Bunu çok basit bir şekilde kendinizde görebilirsiniz.
Sosyal medya uygulamaları kullanıyorsanız zamanınızı en çok alan şeyleri göz önüne getirin. Sonuç ne oldu? Ne tür içerikler ilgilinizi daha çok çekiyor? Bir alışveriş yaparken detaylı bilgi istiyorsanız nelere bakarak araştırma yapıyorsunuz?
İnternet kullanan kitlenin büyük çoğunluğu bu tür araştırmalarını ve vakitlerini videolar ile gideriyor.
Videolar sayesinde tüketiciler başka tüketicilerin deneyimlerinden ve sağladıkları bilgiler ile kararlarında daha tatminkar davranıyorlar.
Özellikle canlı yayın özelliği olan uygulamalar sayesinde insanlar soruları varsa daha hızlı bir şekilde çözümlerini bulmaya başladılar. Şundan emin olabilirsiniz canlı yayın ve videolar daha da değerli bir hale gelecek.
Arama motoruna bir şey/ler aradığımız için gireriz değil mi?
O zaman içeriğimizi o soruları tahmin edip, cevapları ile birlikte kaleme almalıyız.
Özellikle bir çok haber sitesinde ya da başka bloglarda içeriğe başlarken bir kaç paragraf sürekli tekrar eden saçma bir soru yığıntısı ile karşılaşmışsınızdır. Bunun nedeni Google’ ı kandırmaya yöneliktir. Siz bunları yapmayın.
Defalarca kez rastladığım ve çok büyük haber siteleri bile aradığım cevabı vermediği için artık davranışımı değiştirdim ve ilk 20 saniye içinde sayfayı hızlı hızlı aşağılara kaydırır ve kapatırım. Yakın zamanda Google bu konuyla ilgili bir SPAM algoritması yayınladı ancak henüz tam başarılı değil. İlerleyen zamanlarda bu algoritmayı genişletip bu tarz siteleri de engellediği zaman, arayıp da bilgiye ulaşmak isteyenleri sevindireceğinden eminim.
Kitlelerin ne aradığını basit araçlar kullanarak bulabilirsiniz. Google Kelime planlayıcısı ile fikir sahibi olabilirsiniz. Kelime planlayıcıyı sadece reklam vermek için kullanmak zorunda değiliz.
Ya da makalenizin konularını doğrudan Google ile arayarak sonuçlara bakıp fikir sahibi olabilirsiniz. Hatta arama sayfasını daha da aşağılara çektiğinizde ilgili aramalar – bunları da arıyorlar – People also ask bölümünde yer alan soruları da cevaplamaya çalışabilirsiniz.
İyi bir içerik yazarı sadece tarifi, yorumları ile uygulamak yerine burada yer alan soruların bir kısmını ya da tamamını içeriğinde başlıklar ve metin olarak kullanır.
Bu sayede oluşturduğunuz takipçi kitleniz tüm içerikleriniz ile akıllarında soru işaretine yer vermediğiniz sürece sizinle olacaklardır.
Özgün derken; kaliteli içerik Google ve okuyucular için diğer web sitelerinin sunmayacağı bir şey sunuyor olmasından bahsediyoruz.
Yeni bir bakış açısı, henüz başkalarının sağlamadığı bilgiler vb.
Google’ dan John Mueller diyor ki; içeriğiniz sadece orada ve ulaşılabilir olduğu için Google bunu dizine eklemez; içeriğinizin “yararlı, çekici, benzersiz ve yüksek kaliteli” olmasını ister.
Benzersiz olmak, orijinalliğin ve özgünlüğün başka bir şeklidir.
Fikirleriniz, mesajlarınız ve oluşan genel tavrınız orijinal olmalıdır.
Başka birinin içeriğini sürekli taklit etmenin özgünlükle alakası yoktur.
Özgünlük ve Mueller’ in dedikleri içeriğinizde yoksa yeriniz genelde aşağılarda bir yer olur.
Hani sosyal medya da geniş takipçi listesi olan Influencer’ lar var ya, işte onlar tarafından üretilenler daha başarılıdır.
Nedeni basit; tanınmış kişileri takip edenler bu kişileri zaten etkileyici özelliklerinden dolayı takipteler. Bu kişiler tarafından yapılan ve hatta reklam kokan içerikler dahi marka tarafından yapılan reklamlardan çok daha başarılıdır. Sanki reklamı bir arkadaşınız yapıyor, ürünü destekliyor gibi hissetmek daha etkili olmaz mı?
Günümüzde insanların büyük bir kısmı sosyal medya aracılığı ile bilgileniyor. Bu bilgilerin doğru ya da yanlış olması kullanıcılar açısından önemi yokmuş gibi bir halde. Bilinç seviyesi arttıkça artık günümüzde bilginin doğru mu yanlış mı olduğu ile ilgili gruplar ve web siteleri de yaygınlaşma yolunda gidiyor. Aslında her zaman diyorum sosyal medyadan gelen bilginin büyük kısmı sıkıntılı bilgiler. Özellikle de 80 ve 90lar kuşağından gelenler bunu farketmiştir.
Basit bir örnek ile “Pizza kulesi, Kıbleye doğru eğilmiştir” diye yayılan bir paylaşım, kalabalık bir sosyal medya grubundan çıksa bir kaç gün sonra belki de yakın bir arkadaşınızdan bunu duyabilirsiniz. Aslında bu bilgiyi Google Map kullanarak sadece 30sn de kontrol edebilirsiniz.
Yani bu maddenin sonucu olarak, sizin alanınızda paylaşımlar yapan bir Influencer ile çalışmak etkili olacaktır.
İstemsizce içerik oluşturmaya kalkmayın.
İçeriğiniz sizin hedefe ulaşmanızı sağlayacak planınızın bir parçası olmalıdır.
Yeni fikirler üretirken, neleri harmanlayacağınızı ve nasıl uygulayacağınız konusunda düşünürken, bunu aklınızdan çıkarmayın.
Kitlenizin en çok bağlantı kurduğu içerik türü nedir? En çok tıklamayı hangi konu ya da konular alıyor? En uzun sayfada kalma süresi? Tonla etkileşim ve satış sağlayan içerikler neler? Bu tarz soruları aklınızda tutun ve ona göre içeriklerinizi şekillendirin.
Aşağıdaki resimde amaç-hedef ile ilgili olması gerekenleri görebilirsiniz. Bu listeyi günün şartlarına göre uzatmak elinizde.
Satış ve dönüşüm raporlarınızda bu konuda size yol gösterecektir.
Kaliteli ya da güçlü başlıklar potansiyel okuyucularınızı cezbeder.
Onlara web sitenize tıklamayı isteyip istemediklerini söyler. Başlığınız belirsiz, sıkıcı veya genel tarz da ise tıklama alamamanız normaldir.
Başlığınız akılda kalıcı ve okuyucuların göz gezdirmezlerse bir şeyler kaçıracakları hissini veriyorsa tıklanma ve trafik artışınız kaçınılmaz olabilir.
Hemen örnekleyelim:
Şimdi hangisi daha çok dikkatinizi çekiyor, arama sonucunda ikisini de aynı sayfada gördünüz, hangisine tıklarsınız.
Açıkçası ben ikinciye tıklarım, çünkü acaba ben dikkat ediyor muyum gibi bir merak uyandırıyor. Aynı zamanda o kadar süre kaliteli içerik oluşturmaya vakit harcıyorum acaba başkalarının fark ettiği şeyler var mı diyerek ikinci bağlantıya yönelirim.
İçeriğimizle ilgili diğer birkaç konu başlıklarını fikir olması açısından kısaca açıklayalım.
İçerik internet üzerinde karşımıza çıkan her tür veriye denir. İnternette gördüğümüz her şeyi içerik olarak tanımlamak mümkündür. Bir oyun, video her ne olursa olsun içerik olarak tanımlanabilir.
En kısa haliyle, bizi hedefimize götüren ya da en azından yaklaştıran içeriktir. Bu hedefler, web sitesi trafiğini artırmak, satışları artırmak, marka bilinirliğini artırmak gibi maddeler olabilir.
Sizi cezbedip okumak için harekete zorlayan başlıklardır. Özellikle magazin haberlerinde çok sık rastlanan, okuyucuda merak uyandıran ve okumalıyım, bunu kaçırmamalıyım hissiyatı doğuran başlıklardır.
İnternet üzerindeki; web sitesi, sosyal platformlar vb. alanlarda oluşturulan içeriği tanımlar. E-ticaret için konuşursak; ürünler hakkında soru işaretleri bırakmadan ilgili kitleyi cezbeden ve bilgilendiren içeriktir. Diğer her tür alan için de benzer etkileri sağlayan içerikler için de kullanabiliriz.
SEO kurallarının duayeni Google olduğuna göre onun belirlediği kurallara uygun olarak üretilen içeriktir. Bir cümle ile açıklayacak olursak; konu başlıklarına ayrılmış, kullanıcının isteklerine, sorularına cevap veren, düzenli ve medya içeriklerle zenginleştirilmiş içeriktir. Tabii ki yapısal olarak daha bir çok faktör var ancak en kestirme tabirle budur.
Kaliteli içerik, kısaca hedefimize bizi götüren ya da en azından yaklaştıran içeriktir.
Burada kaliteli içerik oluşturmak için gereken başlıca 6 altın kuraldan bahsettik. Bu kuralları göz önünde bulundurarak içeriklerinizi şekillendirdiğiniz de, kaliteli olmaması için bir neden yok.
Sizlerde dijital ortamda içerik oluşturuyorsanız, web sitesi ya da herhangi bir sosyal medya platformunda olabilir. Söz konusu içeriklerimizi aklınızdan çıkarmadan üretirseniz daha kalıcı olacağından emin olabilirsiniz.
Yüksek kaliteli içerik oluşturma konulu yazımızı da göz önünde bulundurmanız konu ile ilgilenenler için ekstra avantaj sağlayacaktır.
Bir makale yayınlamaya kalktığınızda, bu basit ipuçlarının içeriğinize dahil edilmesi onun kalitesini mutlaka artıracaktır.
İçerik üretmenin bir sürü yolu olabilir ancak onu harika hale getirmenin yolları bir kaçı geçmez.
Şüpheleriniz varsa içeriğinizin yeterli performansı gösterdiğinden emin olmak için dönüşüm ile ilgili ve analitik verilerinizi kontrol etmeyi unutmayın.
Şu konularda ilginizi çekebilir:
Makalenin oluşmasında yararlanılan Google SEO Başlangıç Kılavuzuna buradan göz atabilirsiniz.
CSS Grid ile Duyarlı Tasarım: Modern Web Tasarımının Anahtarı Web tasarımı gün geçtikçe daha karmaşık…
Dijital içerik, web sitelerinde yayınlanan yazılar, görseller, videolar ve diğer medya biçimlerini ifade eder. Bu…
Neden özellikle Wordpress Site Hızlandırma konusu üzerinde duruyoruz, çünkü an itibariyle resmi sitesinde yer alan…
Codeigniter 4 frameworkü ile CRUD (Create, Read, Update, Delete) yani veritabanında ihtiyaç duyulan temel işlemleri…
Web sitesi bakımı, bir web sitesinin sürekli olarak güncel, güvenli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını…
Push Bildirimli WebView Mobil Uygulama Nedir? Push bildirimli uygulama kısaca; akıllı cihazınıza yüklediğiniz uygulamanın; otomatik…