Yüksek kaliteli içerik nedir? Yüksek kaliteli içerik nasıl oluşturulur? Makalelerinizin başarıya ulaştırması için neler yapmanız gerekiyor?
İçerik kalitesinin SEO’ yu nasıl etkilediğini, nasıl ölçüldüğünü, kalitenin nasıl göründüğünü ve daha fazlasını devam eden satırlarda irdelemeye çalışacağız.
SERP yani arama motoru sonuçlarında rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız tek yapmanız kaliteli içerik yayınlamak. Böyle söyleyince ne kadar kolay görünüyor değil mi?
Ancak bu konuda bir kaç sorunumuz var. Herkes konusunda en iyi içeriği oluşturduğunu düşünür.
Aynı zamanda, yüksek kaliteli içerik, belki de SEO konusunda tanımlanması en zor kalemlerden biridir. Bu konuda çoğunlukla insanların yaptığı hatalar; kelime sayısı, anahtar kelime yoğunluğu veya biçimlendirmeye odaklanmak olur.
İçerik pazarlama stratejisi yönetenler sürekli olarak “içeriğin en önemli şey olduğunu” ve SEO için kritik olduğunu söylerler.
Peki bunun tam olarak ne anlamı nedir?
Kısa tabirle, yüksek kaliteli içerik pazarlama hedeflerine götüren içeriktir. Aynı zamanda:
Şöyle bir senaryo üzerinden değerlendirme yapalım:
Birincil odağınız Facebook’taki paylaşımların sayısını artırmak olsun. İçeriğiniz hedef kitlenizle bağlantı kuruyor ve daha fazla paylaşım alıyorsa bu başarıdır.
Ancak asıl amacınız daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak olan bir işletme için, aynı içerik Facebook paylaşımları alıyor ancak yeni potansiyel müşterileri çekemiyorsa içeriğinizin performansı iyi değildir.
Bu durumda içeriğimizin düşük kaliteli olduğunu söyleyebilir miyiz? Aslında sorunun cevabı kime sorulduğu ile ilgilidir.
İçeriğinizin etkili olması ve değerini belirleyen en yaygın KPI’ lar (Key Performance Indicator – Anahtar performans göstergesi) şunlardır:
İçeriğiniz ile bu KPI hedeflerine ulaşabiliyorsanız, içerik stratejinizde doğru yoldasınız demektir.
İçerik pazarlama stratejinizin başarısını ya da başarısızlığını analiz edebilmek için gerekli parametreleri belirledik sırada üretime geçme var.
İşte bu konuda sizi yolda tutacak 10 ipucu.
Arama niyetini bilmek; internette bir şeyler arayan kişilerin neye ulaşmak istediklerini bilmektir.
Bir soruya cevap arıyor, bir soruna çözüm arıyor, bir konu hakkında genel bilgi arıyor ya da satın alacakları bir ürün arıyor olabilirler.
İçerik oluşturmaya başlarken aklınızdan çıkarmamanız gereken şey; insanların onu nasıl bulacağını ve kullanacağını aynı zamanda hangi sonucu görmek istediğinizi anlamanız gerekir.
Bulmanız gereken bir soru da; “Hedef kitlenizin ihtiyaçları pazarlama hedeflerinizle birlikte nasıl çalışır?” olmalıdır. Sonuçta internette daha fazla trafik için içerik hazırlıyorsanız bunu bir süre sonra öğrenmek zorundadır.
Harekete geçirici mesajınız (CTA – Call To Action) içerik hedefleriniz ve kullanıcı amacına uygun olması için bunları içerik stratejinize dahil etmeniz gerekir.
Kısaca insanlar ne arıyor, soruyor, ihtiyaçları neler gibi soruları cevaplayarak aynı zamanda sizin bu konuda yaptığınız katkıları da hafifçe işlemelisiniz.
Şöyle düşünün bir konuda araştırma yaparken okumaktan zevk aldığınız göz yorucu olmayan bir web sitesinde mi yoksa düzgün biçimlendirilmemiş, sağdan soldan reklamlar vb. çıkan bir web sitesinden mi daha çok faydalanır ve daha uzun süre geçirirsiniz.
İçeriğinizi sadece son kullanıcıya yönelik değil aynı zamanda arama motorlarının, web sitenizi kolayca taraması ve dizine ekleyebilmesi için de biçimlendirmelisiniz. İnsanlar zamanı göz önüne alırken web sitenizdeki makalelerde; boşluklar, konuya göre ayrılmış başlık ve alt başlıklar, listeler ve küçük metin bloklarını kolayca okur ve akıllarına yazarlar.
İnsanların koca koca paragraflardan hoşlanmadığı gibi Google da hoşlanmaz.
Her içerik önce konu başlığını bulmak ile başlar. Seçtiğiniz konu burada içerik pazarlama stratejinizin etkinliğine pozitif ya da negatif etki edebilir.
Kitlenizin ilgilisini çeken konular bulmak önemlidir.
Hangi tür içerik yayınladıklarını görmek için rakiplerinizi inceleyebilirsiniz. Ya da vakit nakittir diyorsanız biraz da benim gibi tembelseniz trend konuları araştırmak için basit araçlar kullanabilirsiniz.
Konu listenizi oluştururken, son dakika başka bir konu için uğraşmamak için içerik takviminizi oluşturun.
2021 anketlerine göre; kurumlara ve medyaya olan tüketici güveni tüm zamanların en alt seviyesinde.
İçeriğinizin güvenilir olduğundan emin olmak her zamankinden daha önemlidir, yıllardır sosyal medyanın neden olduğu bilgi kirliliği ve sırf komedi olsun diye çarpıtılan bilgiler nedeniyle, bir çok kişi zaten doğrunun ne olduğunu bilmeden yaşamına devam ediyor.
Kişisel deneyimlerinizi yazıyor olsanız bile araştırma yapmak önemlidir. Hatalı bilgiler ile hedef kitlenizin güvenini kaybetmek istemezsiniz. Güncel araştırmalardan ve verilerden alıntılar yapmak bu konuda işinize yarayacaktır.
İlgilendiğiniz konularla ilgili güncellemeleri almak isterseniz Google Alerts kullanabilirsiniz. Kendi adınız ve/veya markanızla ilgili olarak da bunu kullanmak işinize yarayabilir.
İşin aslı; içeriği her zaman geri dönüştürüyoruz. Ama onu okunmaya değer kılan ve benzersiz hale getiren şey bakış açımızdır.
Örneğin SEO konusunda yazıyorsanız, içerik sabittir (Google ve diğer arama motorlarının yaptıkları algoritma güncellemeleri olsa dahi), yani bilinen bir konu vardır ve parametreler her zaman sabittir. Yani diyelim ki şu an ki konu ile ilgili yazılar hazırlansa ve bu makalemiz örnek alınıyor olsa, kendi fikirlerinizle soslamazsanız her yerde aynı içerik olacak ve spam algılanmaya başlayacaktır.
Kısaca; kendi fikirlerinizi eklemezseniz çekiciliğini kaybedecektir ya da hiç çekici olmayacaktır.
Size ait verileri oluşturmak ve deneyimlerinizle şekillendirdiğiniz içerikler SEO için çok iyidir.
Tecrübeleriniz ayrıntılı, faydalı ve kapsamı genişse başka kişilerin web sitenizden alıntılar yapmasına ve atıfta bulunmasını sağlayabilir. Bu seçenek ülkemizde kaliteli içerik üreten sayısının azlığı göz önünde bulundurulduğunda zor olabilir ama hiç yoktan Google için iyi bir şeydir.
Güvenilir sitelerden size doğru olan bağlantılar, SEO’ nuz için büyük bir destek sağlar.
Popüler ve güncel bir konuya karşı çıkıyor olsanız dahi, kendi kişisel deneyiminiz hakkında konuşmak, sizin bir otorite figürü olarak öne çıkmanıza yardımcı olur.
Böylece insanların sizi dinlemesini ve sizi ciddiye almasını sağlar.
Doğrusunu söylemek gerekirse, yazdığımız konuların büyük bir kısmı teknik açıdan alt konulardır. Ama daha derine dalmak mutlaka getiri sağlayacaktır.
Çünkü; başlangıç için daha az rekabette olacaksınız.
Şu an üzerinde çalıştığımız bu konuyu ele almak gerekse yani SEO konusunda bir işe başlayacak olsak başlangıç noktamız derinlerden gelen konular olmalı ki bu konuda rekabet eden çok fazla rakip arasından kendimize yer bulup yükselebilelim.
Yani okyanus içinde bir damla değil belki ama küçük bir koya odaklanıp onun üzerinden yürümelisiniz.
Bunu belirlemek için anahtar kelime analiz araçlarını kullanıp yolunuzu belirleyebilirsiniz.
Bir içeriğe göz gezdirirken, görsel içerikler yazılardan daha hızlı ve kalıcı olarak hafızamıza girer. Yazılı bir içeriği şunlarla zengişletirebilirsiniz:
gibi içerikleri sayabiliriz. Bu tarz içerikler etkileşiminizi artırabilir ve bir şeyleri açıklamanın en iyi yoludur.
Odak noktanız yüksek kalite ise, hızlı bir düzeltme için okuma yapmadan ilk taslakları yayınlamak planınızda bile olmamalıdır.
Acele ile yazılmış, düzenlenmemiş içeriği zorlamaya kalkmayın ve bunların yüksek kalite itibarınızı korumasını beklemeyin.
Tabir yerindeyse; içeriğinizi yazın ve bir süre demlenmesini, mayalanmasını bekleyin bu süre içerisinde içeriğiniz üzerinde 5n1k düşünebilir ve eksik noktaları ve cümleleri tamamlayabilirsiniz.
İçeriğinizin başarısı sayılarla kanıtlanır.
Siz yüksek kaliteli bir içerik ürettiğinizi düşünürken hedef kitleniz sizinle aynı fikirde olmayabilir. Böyle bir durumda sizin ne düşündüğünüz pek önemli değildir. Her zaman son söz tüketicilerindir.
İçeriğinizin performansını ölçmek için makalemizin üst kısımlarında yer alan KPI ‘ları kullanın.
Hangi konularda iyi performans göstermiş, hangilerinin trafiği az ya da hiç trafik almamış olanları bulun. Bulduğunuz zaman odak noktanızı nereye taşımanız gerektiği ile ilgili fikriniz olacaktır.
Her gün üretilen ve sektörünüze göre belki de binlerce olan içeriklerden sıyrılıp öne çıkmak istiyorsanız kaliteye odaklanmalısınız.
Web sitenizi arama motorlarında başarıya ulaştırmanın, kitlenize onlar için en önemli olan konuları ulaştırmanıza ve niş otoritenizi sağlamlaştırmanızın en iyi yollarından biri kalitedir.
Yüksek kaliteli içerik oluşturmak, SEO konusunun en zor yönlerindendir. Ancak olası en iyi içeriği oluşturmak ve en ilgili kitleyi çekmenin en iyi yoludur.
Her işte olduğu gibi burada en iyisi olmaya çalışmak gerekiyor. 10 kat, 20 kat fazla içerik üretmenin, son trendlerin peşinden koşmanıza gerek yok. Tek yapmanız gereken en yakın rakibinizden daha iyi içerik oluşturmak.
Şöyle düşünün, ben bir konuda araştırma yapıyorum, hazırladığım içerik 1. sırada ve aradığım soruların yanıtı bu makalede var mı? Sorunlarımı çözüyor mu? Çözüyorsa nasıl çözüyor, ve bu çözümler bana katkı sağlıyor mu, bu katkıdan memnun muyum? gibi soruları kendinize yöneltebilir ve ona göre içeriğinizi şekillendirebilirsiniz.
Son söz, yüksek kaliteli içeriğin sırrı, hedef kitlenize yazmaktır. Google için yazmak değil.
Arama sonuçlarında düşüş ve trafik düşüşleri ile ilgili makalemize de göz atmak isteyebilirsiniz.
CSS Grid ile Duyarlı Tasarım: Modern Web Tasarımının Anahtarı Web tasarımı gün geçtikçe daha karmaşık…
Dijital içerik, web sitelerinde yayınlanan yazılar, görseller, videolar ve diğer medya biçimlerini ifade eder. Bu…
Neden özellikle Wordpress Site Hızlandırma konusu üzerinde duruyoruz, çünkü an itibariyle resmi sitesinde yer alan…
Codeigniter 4 frameworkü ile CRUD (Create, Read, Update, Delete) yani veritabanında ihtiyaç duyulan temel işlemleri…
Web sitesi bakımı, bir web sitesinin sürekli olarak güncel, güvenli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını…
Push Bildirimli WebView Mobil Uygulama Nedir? Push bildirimli uygulama kısaca; akıllı cihazınıza yüklediğiniz uygulamanın; otomatik…