SEO, HTTPS, PBN, KPI.
Bu terimler SEO uzmanlarının her gün kullandığı sektörel terimlerdir.
Konuya pek merakınız yoksa, küçük bir işletme sahibi ya da sektörde yenisiyseniz bu kısaltmaların ne olduklarını bilmiyor olabilirsiniz. Tabii ki bir anda bilgi bombardımanında boğulmamak için sormaktan da çekiniyor olabilirsiniz.
Yine de aklınızda SEO Nedir, bunlar ne anlama geliyor, ne işimize yarar gibi sorular geliyor olabilir. Hiç sorun etmeyin sitemizde düzenli ve kategorize edilmiş olarak; konuyla ilgili yazılar yazacağım ve SEO dilini akıcı bir şekilde konuşabilmeniz için yardım edeceğim. Sınırlar dahilinde; SEO hakkında bilmeniz gereken neredeyse her şeye burada değinmiş olacağım.
SEO Nedir?
SEO kısaca Search Engine Optimization yani arama motoru optimizasyonu kelimelerinin baş harflerinin kısaltmasıdır.
SEO; amaç olarak sektörünüz ya da konunuz (bir blog yazarı da olabilirsiniz) her ne olursa olsun Google sonuçlarında daha görünür olmak, web sitenize daha yüksek trafik çekmek ve satışlarınızı artırmaktır diyebiliriz. Başka arama motorları olsa da öncelikli hedefimiz hep Google algoritması, çünkü konunun açık ara birincisi Google ve onun belirlediği ölçülerdir. Diğer arama motorları içinde bu ölçüler yol gösterici ve geçerlidir diyebiliriz.
Sitenizin daha yüksek bir trafik yoğunluğunda olması, işinizin daha görünür olması ve doğal olarak da satışlarınızın bundan olumlu etkilenmesidir.
SEO konusuna yeni başlıyorsanız biraz kaybetmiş olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz. Hiç bir şey için geç değildir.
SEO konusunda binlerce rehber, web sitesi, kitap, uygulama ve bir de buraya yazdıklarımız var, bunların bir çoğu çelişkili bilgiler sunar. Bunların bir ya da bir kaçına maruz kalmış olabilirsiniz.
SEO konusu bir çok insanı çileden çıkarır. Çünkü sürekli olarak değişir, yani Google kriterlerini değiştirince doğal olarak bir sürü bilgi ortaya çıkıyor. Kimisi olması gerektiği gibi yorumlarken kimisi farklı yollardan gitmeyi tercih ediyor. Kimisi yanlış yorumluyor.
SEO konusu, gözlerinizin sürekli web sitenizde olmasını sağlamaya yönlendirir ve Google ‘ ı; arama yapanların web sitenize göndermesi için yeterli değerde olduğuna ikna etmektir.
Google Arama Nasıl Çalışır
Google’ da arama sonuçlarında görünmek ücretsiz ve kolaydır; çoğu zaman sitenizi Google’ a eklemeniz bile gerekmez. Evet bu sektörde yeni iseniz bu şaşırtıcı olabilir. Google sitenizin varlığını her hangi bir şekilde sitenize verilen bir bağlantı aracılığı ile ya da başka bir şekilde öğrendiğinde içeriğinizi arşivlemeye başlar. Bunun için özellikle bir şey yapmanız gerekmez. Ancak doğrudan arama motorlarına kayıt yaparsanız tabii ki daha hızlı ulaşılabilir olursunuz. Özelleştirme ürünümüz ile gerekli arama motoru kayıt ve ayarlama işlemlerini çok kısa sürede yapabilirsiniz.
Google Arama üç ana aşamadan oluşur:
- Tarama : Güncellenen ve yeni sayfaların bulunması.
- Dizine Ekleme: Taranan sayfaların içeriğinin ne olduğunun anlaşılması ve arşivlenmesi
- Yayınlama: Arşivlenen içeriğin aranan ile en iyi eşleşmeyi vermesi durumunda gösterilmesi.
Google’ da Nasıl Yukarı Çıkarım
- Açıklayıcı olun, sayfanın konusu ne ise iyi açıklayın
- Eksiksiz, soru işareti kalmasın.
- Konuya odaklı
- Güncellik, zamanla değişmiyor olsa da sizin katabileceğiniz bir şeyler vardır.
- Yazı kullanın, bir köşe yazısı hazırlar gibi yazın
- Yönlendirmeler alın (sizinle alakalı yerlerden bağlantılar, backlink)
- Süreklilik Paketimizle bunları sizin yerinize biz takip edelim.