SEO

SEO Nedir & Nasıl Çalışır

SEO, HTTPS, PBN, KPI.

Bu terimler SEO uzmanlarının her gün kullandığı sektörel terimlerdir.

Konuya pek merakınız yoksa, küçük bir işletme sahibi ya da sektörde yenisiyseniz bu kısaltmaların ne olduklarını bilmiyor olabilirsiniz. Tabii ki bir anda bilgi bombardımanında boğulmamak için sormaktan da çekiniyor olabilirsiniz.

Yine de aklınızda SEO Nedir, bunlar ne anlama geliyor, ne işimize yarar gibi sorular geliyor olabilir. Hiç sorun etmeyin sitemizde düzenli ve kategorize edilmiş olarak; konuyla ilgili yazılar yazacağım ve SEO dilini akıcı bir şekilde konuşabilmeniz için yardım edeceğim. Sınırlar dahilinde; SEO hakkında bilmeniz gereken neredeyse her şeye burada değinmiş olacağım.

SEO Nedir?

SEO kısaca Search Engine Optimization yani arama motoru optimizasyonu kelimelerinin baş harflerinin kısaltmasıdır.

SEO; amaç olarak sektörünüz ya da konunuz (bir blog yazarı da olabilirsiniz) her ne olursa olsun Google sonuçlarında daha görünür olmak, web sitenize daha yüksek trafik çekmek ve satışlarınızı artırmaktır diyebiliriz. Başka arama motorları olsa da öncelikli hedefimiz hep Google algoritması, çünkü konunun açık ara birincisi Google ve onun belirlediği ölçülerdir. Diğer arama motorları içinde bu ölçüler yol gösterici ve geçerlidir diyebiliriz.

Sitenizin daha yüksek bir trafik yoğunluğunda olması, işinizin daha görünür olması ve doğal olarak da satışlarınızın bundan olumlu etkilenmesidir.

SEO konusuna yeni başlıyorsanız biraz kaybetmiş olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz. Hiç bir şey için geç değildir.

SEO konusunda binlerce rehber, web sitesi, kitap, uygulama ve bir de buraya yazdıklarımız var, bunların bir çoğu çelişkili bilgiler sunar. Bunların bir ya da bir kaçına maruz kalmış olabilirsiniz.

SEO konusu bir çok insanı çileden çıkarır. Çünkü sürekli olarak değişir, yani Google kriterlerini değiştirince doğal olarak bir sürü bilgi ortaya çıkıyor. Kimisi olması gerektiği gibi yorumlarken kimisi farklı yollardan gitmeyi tercih ediyor. Kimisi yanlış yorumluyor.

SEO konusu, gözlerinizin sürekli web sitenizde olmasını sağlamaya yönlendirir ve Google ‘ ı; arama yapanların web sitenize göndermesi için yeterli değerde olduğuna ikna etmektir.

Google Arama Nasıl Çalışır

Google’ da arama sonuçlarında görünmek ücretsiz ve kolaydır; çoğu zaman sitenizi Google’ a eklemeniz bile gerekmez. Evet bu sektörde yeni iseniz bu şaşırtıcı olabilir. Google sitenizin varlığını her hangi bir şekilde sitenize verilen bir bağlantı aracılığı ile ya da başka bir şekilde öğrendiğinde içeriğinizi arşivlemeye başlar. Bunun için özellikle bir şey yapmanız gerekmez. Ancak doğrudan arama motorlarına kayıt yaparsanız tabii ki daha hızlı ulaşılabilir olursunuz.  Özelleştirme ürünümüz ile gerekli arama motoru kayıt ve ayarlama işlemlerini çok kısa sürede yapabilirsiniz.

Google Arama üç ana aşamadan oluşur:

  1. Tarama : Güncellenen ve yeni sayfaların bulunması.
  2. Dizine Ekleme: Taranan sayfaların içeriğinin ne olduğunun anlaşılması ve arşivlenmesi
  3. Yayınlama: Arşivlenen içeriğin aranan ile en iyi eşleşmeyi vermesi durumunda gösterilmesi.

Google’ da Nasıl Yukarı Çıkarım

Öncelikle bilmelisiniz ki kendi açıklamalarından; Google, bir web sitesini yukarı taşımak için hiç bir şekilde ödeme kabul etmez. Reklam veren web sitelerini de aynı şekilde üst sıralara taşımaz. Bunun tersini söyleyen bir kişi/kuruluş varsa yanılıyordur. Ayrıntılı açıklamaları Google Optimize sayfasında bulabilirsiniz. İşte Google’ ın bir makale de olmasını istedikleri. Amaç her zaman kullanıcı için yazmak olmalı ama SEO kurallarını da gözeterek yazılarımızı yayına hazırlamalıyız.
  1. Açıklayıcı olun, sayfanın konusu ne ise iyi açıklayın
  2. Eksiksiz, soru işareti kalmasın.
  3. Konuya odaklı
  4. Güncellik, zamanla değişmiyor olsa da sizin katabileceğiniz bir şeyler vardır.
  5. Yazı kullanın, bir köşe yazısı hazırlar gibi yazın
  6. Yönlendirmeler alın (sizinle alakalı yerlerden bağlantılar, backlink)
  7. Süreklilik Paketimizle bunları sizin yerinize biz takip edelim.
SEO konusu; sürekli değişen ve güncel durumda Google için yüzlerce faktörden oluşan bir algoritma ile belirleniyor. Burada kısaca SEO ‘ nun ne olduğu, ne amaçla yapıldığı ve neden gerekli olduğu gibi konulara yüzeysel olarak değindim. İlerleyen günlerde başlangıçtan ileri seviye SEO açıklamalarına ve uygulama örneklerine ulaşabilirsiniz.

Web Doktoru

Matematikçi, Adli Bilişim Uzmanı, Bil. Yük. Müh. Full Stack Developer

Paylaş
Yayınlayan
Web Doktoru
Etiketler: SEO

Son Gönderiler

CSS Grid ile Duyarlı Tasarım

CSS Grid ile Duyarlı Tasarım: Modern Web Tasarımının Anahtarı Web tasarımı gün geçtikçe daha karmaşık…

23 Ocak 2024

Dijital İçerik ve SEO

Dijital içerik, web sitelerinde yayınlanan yazılar, görseller, videolar ve diğer medya biçimlerini ifade eder. Bu…

15 Temmuz 2023

WordPress Site Hızlandırma 2023

Neden özellikle Wordpress Site Hızlandırma konusu üzerinde duruyoruz, çünkü an itibariyle resmi sitesinde yer alan…

4 Temmuz 2023

CodeIgniter 4, MySQL ile CRUD örneği

Codeigniter 4 frameworkü ile CRUD (Create, Read, Update, Delete) yani veritabanında ihtiyaç duyulan temel işlemleri…

3 Temmuz 2023

Web Sitesi Bakımı

Web sitesi bakımı, bir web sitesinin sürekli olarak güncel, güvenli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını…

24 Mayıs 2023

Push Bildirimli WebView Mobil Uygulama

Push Bildirimli WebView Mobil Uygulama Nedir? Push bildirimli uygulama kısaca; akıllı cihazınıza yüklediğiniz uygulamanın; otomatik…

21 Mayıs 2023